Trasy rowerowe Wodzisław Śląski

Radlin PKP - Marklowice

Trasa nr 314
o
os. Piastów - Radlin - (Rydułtowy)
  Trasa nr 315

MOSiR - Wilchwy - Mszana
  Autor, dodatki

Trasa nr 283    (czarna)

Trasa Rowerowa nr 283 o długości 2,9 km bierze swój początek w miejscu, gdzie od ulicy Kokoszyckiej,
odbija i prowadzi ostro w dół ulica Krupińskiego. Miejsce to znajduje się tuż za osiedlem Piastów,
które widzimy na drugim planie zdjęcia. Nietrudno zauważyć tam znak początku tras rowerowych,
tablice z kierunkami jazdy i mapę tras rowerowych. Trasa oznaczona jest znakami w kolorze czarnym.
Trasa na odcinku 2,0 km pokrywa się z trasą o numerze 314 oznaczoną znakami w kolorze niebieskim.

0,0 km

Ruszasz w dół ulicą Krupińskiego by po przejechaniu 400 m minąć mostek nad Potokiem Jedłowickim,
który daje początek Lesznicy (potocznie Leśnicy). Za mostkiem, na najbliższym skrzyżowaniu w lewo.

0,4 km

Krótki odcinek asfaltem, a później drogą gruntową aż do ul. Dąbrowskiego gdzie są tablice szlaków.

1,05 km

Jadąc zgodnie z oznaczeniami ul. Dąbrowskiego wyprowadzi Cię na główną i ruchliwą ul. Chrobrego,
którą - z zachowaniem szczególnej ostrożności - przecinasz mając okazję zerknąć na przydrożną mapę.

1,45 km

1,7 km

Jedziesz w górę 250 m, a po kolejnych 200 m przecinasz - zgodnie z oznaczeniami - skrzyżowanie z ul. Głożyńską.

1,9 km

Do tego miejsca jechałeś dwoma szlakami, czarnym (283) i niebieskim (314). Tuż za skrzyżowaniem,
po przejechanych zaledwie 100 m rozwidlają się, a informują o tym widoczne na zdjęciu oznaczenia.

Trzymając się czarnego szlaku, odbijasz z ul. Głożyńskiej w prawo i jesteś już na ostatniej prostej,
będącej najprzyjemniejszym odcinkiem trasy, prowadzącym drogą gruntową wśród pól, łąk i lasów.

2,4 km

Kiedy droga zacznie dość ostro prowadzić w dół, a w dolinie przed sobą zauważysz płynącą strugę...

2,9 km

...na drzewie, tuż za zarośniętym mostkiem na który wjedziesz, odszukaj ostatni znak na trasie.
Nie sygnalizuje on co prawda jej końca, ale dalej nie ma już znaków. Dalej jest już Radlin.

ojGeniusz poleca, warto zobaczyć - kolejne 500 m drogi

Skoro dotarłeś do granic miasta i jesteś na leśnej ścieżce, warto przejechać kolejne 500 metrów,
gdyż ścieżka nadal prowadzi przez spokojne i malownicze tereny zielone.
Poniżej dwa zdjęcia, które mam nadzieję zachęcą cię do kontynuowania wycieczki.

Po przejechaniu 700 metrów jesteś już w zabudowanych obszarach Radlina,
miniesz Ochotniczą Straż Pożarną Radlin Głożyny i wyjedziesz na ul. Rymera.
Stamtąd podróż powrotną możesz zaplanować przez inne okolice.

- w trudzie i znoju, jako pierwszy, trasę przebył ze mną Mironek -